Kako pretraživači rade (Google, Yahoo, Bing...)?

 

 

 

Kako pretraživači radePrvo i osnovno što treba da znate da bi ste razumeli SEO optimizaciju je da pretraživači nisu ljudi. Za razliku od ljudi pretraživači su bazirani isključivo na tekstu. Iako tehnologija napreduje velikom brzinom A.I. je daleko od razumevanje lepote web sajta, Vaših slika, video snimaka...

Umesto toga, internet pretraživači će indeksirati Vaš web sajt, gledajući uglavnom tekst i tako zaključuju o kakvom sajtu se radi. Ovo kratko objašnjenje nije najpreciznije, jer kao što ćemo videti, Pretraživač obavlja nekoliko aktivnosti kako bi posetiocu isporučio rezultate pretraživanja - crawling, indexing, processing, calculating relevancy, and retrieving (redovno pretraživanje svih sajtova, Indexiranje stranica, kalkulacija relevantnosti podataka, Vraćanje gotovih rezultata).

 

Pretraživači redovno "obilaze" internet da vide šta je novo na sajtovima. Ovaj zadatak obavlja softver koga zovemo crawler ili spider (a u slučaju Googla - Googlebot). Pauci slede linkove s jedne strane na drugu i indeksiraju sve što pronađu.

Ako uzmemo u obzir da na webu postoji više od 20 biliona stranica, ne možete očekivati da će svakodnevno obilaziti Vaš web sajt i svaku promenu prikazati na pretraživaču u realnom vremenu. Ponekad se na crawlers "čeka" i mesec dana.

 

Nakon obilaska sajta, sledeći korak je da se indeksira njegov sadržaj. Indeksirane stranice se čuvaju u ogromnim bazama podataka, odakle se po potrebi povlače. U suštini, proces indeksiranja je identifikacija reči i izraza koji najbolje opisuju web stranicu i dodeljivanje relevantnih ključnih reči svakoj stranici.

Ponekad pretraživač ne indexira stranice baš najbolje i "ne shvati" smisao texta. Tu na scenu stupa SEO optimizacija koja pomaže pretraživaču da na pravo mesto smesti Vašu stranicu i pomogne Vam u boljem rangiranju.

 

Kada u pretraživač ukucate ključne reči za pretragu on kreće sa obradom, poređenjem ključnih reči sa indeksiranim stranicama u bazi podataka. Kako se u bazi skoro sigurno nalazi više rezultata, sajtova, stranica... pretraživač kreće sa kalkulacijom relevantnosti svake stranice sa ukucanim ključnim rečima


Postoje različiti algoritmi za izračunavanje relevantnost i oni se razlikuju na google-u, yahoo, bingu... Svaki od ovih algoritama "gleda" različite faktore kao što su gustoća ključnih rieči, linkova, metaoznaka... Zato dobijate različite rezultate pretrage sa istim ključnim rečima na različitim pretraživačima.

Poznata je činjenica da svi glavni pretraživači, kao što su Yahoo, Google, Bing povremeno menjaju svoje algoritme i ako se želite zadržati na vrhu morate prilagoditi svoje stranice na najnovije promene. To je jedan od razloga (drugi je vaša konkurencija) zašto morate posvetiti veliku pažnju SEO optimizaciji Vašeg saja - ako želite biti na vrhu.


Poslednji korak u aktivnosti pretraživača je prikazivanje rezultata. U osnovi, to je ništa drugo nego prikazivanje u browser-u, bazirano na najrelevantnijim podacima prikupljenim na stranicama.