SEO optimizacija meta tagova

 

 

 

Meta tagovi se nalaze u svakoj stranici Vašeg sajta i služe boljem rangiranju Vašeg sajta na Googlu.

VAŽNO - meta tagovi se uvek odnose na stranicu koju uredjujete - znači pišete naslov (title) za tu stranicu, opis (description) te stranice...

U administratorskom delu KompArt CMS-a je moguće dodavat, menjati i brisati sve meta tagove na stranici.

 

Meta tag - Title (naslov stranice) SEO optimizacija

Title (naslov) tag je jedan od najvažnijih atributa koje ćete popunjavati u SEO optimizaciji Vašeg sajta.

Posetilac Vašeg sajta Title tag vidi u gornjem delu svog internet pretraživača:

Meta tag - Title

 

Takođe se koristi i u prikazu rezultata pretraživača (google, Yahoo...).

Pravilno popunjavanje title tagova je veoma važno i dosta utiče na rangiranje Vašeg sajta. Title tag je početak optimizacije Vaše stranice i shvatite ga kao temelj optimizacije na koji nadograđujete ostale tagove, tekstove...

 

Koliko karaktera, ključnih reči ... upisati u title tag??

U Title tag ne bi trebalo upisivati više od 70 karaktera. Naravno možete upisati i više ali će pretraživači predstaviti ostatak kao tri tačke...

Preporučujemo da se ključne reči korištene u title tagu obavezno pojave i u samom tekstu na stranici. Bilo bi odlično ako se ključne reči iz title taga pojavljuju i na stranici kao NPR. naslov H1, H2... tag. Na primer, H1 naslov na ovoj stranici je SEO meta tagovi  a i title tag počinje sa SEO meta tagovi.

 

Važne stvari na prvo mesto

Još jedna dobra strategija za title tag je postaviti važne ključne rieči na prvo mesto.

Najbolje je da važne ključne reči postavite u prvih 70 karaktera Vašeg title taga - na taj način, one će pomoći boljem rangiranju sajta na goole-u a korisnici će videti relevantan rezultat na koji će pre kliknuti.

 

 

Meta tag - Description (opis stranice)

U idealnom slučaju, vaš opis stranice (description tag) ne bi smeo biti duži od 155 karaktera (uključujući razmake). Naravno, trudite se da ga poštujete ali ukoliko upišete više karaktera niko Vam neće "banovati" stranicu sa Googla.

 

Meta tag description (opis stranice) pomaže Vašoj web stranici na tri važna načina:

- Opis stranice "govori" pretraživaču šta se nalazi na stranici.

Pretraživači pomoću opisa stranice "shvataju" o čemu se piše na stranici, veoma je važno da napišete dobar opis. Ukoliko Google algoritam odluči da je opis stranice loše napisan ili netačan, on će zameniti taj opis sa svojom verzijom onoga što se nalazi na stranici. Zar ne bi radije opisali svoje stranice potencijalnim klijentima i posetiocima koristeći svoje reči, umesto da Google piše ono što on "misli" da Vaša stranica predstavlja?


- Opis stranice povećava broj klikova i poseta Vašem sajtu.

Dobar opis stranice ne sprečava samo da Google piše svoju verziju opisa već Vam pomaže da više posetilaca dođe na Vaš sajt. Dobro napisan opis ne govori korisnicima samo šta je na stranici, već ih mami da posete vašu stranicu. Opis stranice je tekst koji pojavljuje ispod title-a stranice u rezultatima pretrage, ukoliko je on loš i ne opisuje stranicu dobro sigurno ćete imati manje poseta.

 

- Opis stranice pomaže i kod rangiranja.

Google je objavio da ključne reči u opisu ne pomažu pri rangiranju stranice ali naše iskustvo  govori drugačije. Naš je savet da u opisu koristite ključne reči lepo ukomponovane u tekst. Uvek imajte u vidu da će to čitati posetioci koji Vas pronadju na Googlu i da će na osnovu tog teksta odlučiti da li da klinku i otvore Vaš sajt.

 

 

Meta tag - Keywords (ključne reči)

 

U našem admin delu postoji polje u kojem popunjavate ključne reči i pojmove vezane za stranicu koju popunjavate - ažurirate. Nažalost google odavno ne "čita" keywords meta tag tako da slobodno možete preskočiti popunjavanje ovog polja.